födelsedagsmiddag i förtid ^^

Hellooue, igår typ halv 5 möte jag upp bror i odenplan, sen gick vi till vår kusin och där var hans tjej sen våran farmor och farfar! Vi var aldrig där speciellt länge men vi drog vidare till vår kusins föräldrar iaf, och där blev det tacos VÄRLDENS godaste, med egeen kryddad köttfärs som min farbror fixat :D As gott , jag sa nåt me
den här kryddan har inget me mexico att göra precis som vete tortilla (vi hade blandad vete/majs-tortilla) då sa min farborr att han kryddad själv men det smakade ingen skillnad mot köpt krydda.
Skillnaden är all skit dom håller i färdig krydda. Plus har spytt 3-4 ggr p.g.a. av tacos och antagligen nåt som finns i kryddan , vidrigt !

Sen fick jag presenter oxå :DDD 10.000 av farmor och farfar och en resa till kusin emma i uppsala :DDD
En till sak som jag reagerar starkt på är färdig "gaugamole" som finns där alla tacoskal o.s.v. finns som inneghåller 1,5% avokado DET ÄR SJUUUKT! Min kusin gjorde goagumole igår, den innehöll väl 80-90% avokado! As god oxå! Vart går gräsen för att en produkt ska godkännas att kallas nåt, typ vi säger ett paket mjölk, tänk om den innehöll mindre än 2% MJÖLK! Resten massa skit saker :S , usssch asso.. vidrigt juue, neej d ska vara riktig goagomole som man gör me t.ex. avokado,gräddfil,tomater,rödlök,citron,salt,peppar,chili typ.

Ajja, jag kanke är känslig, men vafan en sån där vidrig bruk kostar kanske 30 kr, man kan få 1 kg avokado, 3 dl gräddfil och göra egen hur mkt som helst för typ 50 kr, hellre d än nåt som inte ens är äkta vara ?!?




http://www.santamaria.fi/servlet/se.daddy.sm.web.servlets.ProductServlet?a=0&p=p4c&c=4&s=7&id=5611
Bilden nedanför är från denna sida !

LUKTAR PYTTON!!!!!!!!!!!

Guacamole smaksatt dip är chipsen, grönsaker, tortillas och eldig, mexikanska rätter sida skålen.
Ingredienser: Vatten, lök, tomat, solrosolja, paprika, modifierad stärkelse (tapioka), vassleprotein,
avokado (1,5%), salt (1,5%), jalapeño, socker, vitlök, syror (mjölksyra, citronsyra),
surhetsreglerande (E575), aromer (inklusive avokado, lime), smakförstärkare (E621),
 andra kryddor, maltodesktriini, förtjockningsmedel (E415), antioxidationsmedel (E338),
emulgeringsmedel (E450A, E472), färgämnen (E141, E100).
 Innehåller laktos och 3,5 g per 100 g. Glutenfri. Lagring: Efter öppnande, kylskåp i en sluten behållare i 1-2 veckor. Ursprungsland: USA.

Ravintosisältö/100g:
Energi: 550kJ/120 kcal
Protein: 2,0 g
Kolhydrater: 8,0 g



   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0