- Kärlek, vad är det ?

En väldigt svår fråga som jag ställer mig själv nästan varje dag ! Vad är kärlek egentligen? För mig är det så mkt mer än bara närheten och trygghet. Alltså , kärlek kan man känna till mer än bara sin flick/pojkvän , vänner , familj. Det finns så mkt annat som man ger sin kärlek till. En till sak, ta inget förgivet , förvänta er inte att du kmr ha kvar dina närmaste om 20 år , inte ens 5 år ! Ta dagen som den kommer , annars blir du bara besviken. Om du går runt och tänker jag kommer föralltid vara tsm med han ! En månad senare kanske han hittat en ny , och han var inte alls den du trodde. Jag har sjukt svårt för att kunna lita på ngn! Asså det är ett mirakel om jag säger till någon "dig kan jag lita på för jag älskar dig" det finns bara några få jag litar på till 110% , jag vet att jag kan bli sviken en dag. Jag tror inte på alla löften jag får höra, allt jag läser hit och dit. Jag tar en dag åt gången och gör inte saker så komplicerade. Visst ibland tror man att man hittat den rätta  , men en dag kanske du inser att detta inte finns eller att allt bara var en lögn. Men sen behöver det inte vara så som jag säger. Man vet ju inte säkert , men har man varit med om saker har man iaf lite erfarenheter.  Ja kärlek e svårt.. det är inte 100% all the time.. men ta vara på den tiden ni har tsm , och glöm aldrig det som en dag gick dig att le. Liskom jag kommer aldrig glömma mitt ex iente om 20 år inte om 100 år aldrig.. men jag kanske hittar en ny ! Men det betyder inte att jag glömmer honom, jag har fortfarande honom i mitt hjärta och är grymt glad för den tiden vi var tsm , för det är något jag aldrig ångrar. Jag hoppas jag känner kärlek vid första ögonkastet ngn mer gång , för det är underbart asså. Alla löften usch e trött på det , jag vet inte om jag kmr tro på ngt sånt igen.. vet inte om jag ens vil gifta mig längre. Jag vet ju inte i framtiden , men iaf .. jag trodde jag var säker på det men nu vet jag inte längre. Jag har ju blivigt sårad och det känns fortfrande men jag har gett allt och får ingenting tillbaka. Nu pallar jag snart inte mer för allt jag gett för dig , för mig för oss. Jag har försökt nu ! Dags att ge mitt hjärta till ngn ny person, föör du tog verkligen mitt hjärta i din hand men sen krossade du det och nu är dags för mig att försöka laga det på bästa sättet. Att göra det är svårt och det gör fruktansvärt ont.. men jag måste försöka nu !Jag saknar våran tid INTE DIG !!!!! DU är inget för mig längre , du har gjort ditt.. hoppas du samma mot den andra , för h*n ska inte gå och tro att hon kan trycka ner mig NEVER ! FUCK OFF ! Jag menade att jag sa till dig , och du menade allt du sa men sen hände ngt som gjorde att allt bara rasade..Ja som sagt skriver itfrån mig själv, ni akn säga vad ni vill men det där med FÖRALLTID , finns knappast när man e såhär ung.. hoppas inte på för mkt för du blir bara besviken. Hellre att ni säger att ni älskar varandra nu och inte nu och föralltid för det vet ni inte.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0