- Meningen med livet !? -


Ibland kan man ju fundera vad hela meningen med livet är. Är det en prövning tills nästa liv som då blir evigt ? Är det att man ska ta hand om sina medmänniskor och göra så goda handlingar man kan eller något annat ? EN mkt svår fråga med många olika svar. Själv tror jag väldigt mycket på ödet ! Precis som muslimerna gör. Men jag tror samtidigt väldigt mkt mer ! Jag vet inte riktigt vad jag tror exakt. Men under det senaste året har jag lärt mig väldigt mycket ! Bland annat att det inte FINNS evig kärlek , även om man tror det så kommer det en dag ta slut. Förr såg det annorlundare ut , då hitta man nån som man skaffa familj med och levde med hela livet som ex min farmor och farfar , dom hitta varandra i typ 20 års ålder gifte sig och skaffade fyra barn tsm. Dom lever fortfarande tsm ! Men nu ser det så mkt annorlundare ut. Jag har hört från många att dom föralltid ska vara tsm emd sina flickvänner/pojkvänner , några månader senare är det slut ! Allt förändras , och det har jag lärt mig ! Även om folk tror att det ska hålla föralltid så kommer dom själva förstå att det kanske inte alltid blir som man vill här i livet. Egentligen så tror jag fortfarande att han är min livskärlek, men om han är det så kommer vi hitta tillbaka till varandra i framtiden. Allt är upp till honom nu för jag pallar snart inte mer. Hittar jag någon ny så gör jag det ! Men jag kommer nog aldrig kunna säga föralltid igen vem jag än blir tsm med. Se själv hur det ser ut , folk är otrogna hit och skiljer sig , även om man ger ett löfte till Gud så bryter man det ! Och fråga själv era vänner som är tsm med ngn "om du vill tatuera dig , skulle du kunna tatuera in din pojkväns/flickväns namn?" svaret är oftast nej , och alla ungdomar som förlovar sig.. finns liksom 14 åringar som gör det ?!?! .. Nej men ärligt talat, det där ordet föralltid finns inte, det är väldigt sällsynt iaf..asså jag kanske tror på den rätta men e han den rätta så kmr vi bi tsm igen i framtiden ! Men att bli tsm när man e typ 17 och varandra tsm tills man e typ 70 finns knappt ! Så man ska aldrig binda upp sig utan ta en tag i taget , för annars blir jag sååå besviken ! Man kanske vill nu att det ska hålla tills graven , självklart så har jag också tänkt ! Men som sagt saker förändras och dt är något man måste lära sig. Även om man tror i nu läge att ens pojk/flickvän är den rätta betyder det inte att det är så. Det är inte ens säkert att det finns nån rätta. 

Kommentarer
Postat av: Micaela

bra skrivet!

2010-02-19 @ 17:36:07
URL: http://specialorders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0